pažiūrėjau vieną filmą (su prasukimais. apie jį ir ideologiją papasakosiu vėliau), ir susimąsčiau: dėl ko dabar mes visi gyvenam? ta prasme šį mėnesį, dieną, savaitę. Iš esmės, dėl pinigų. Norim užsidirbti pinigų, kad užsitikrintume sau ramų gyvenimą, nusipirktume ką nors smagaus ir malonaus. Dėl ko kyla nusikaltimai? Dažniausiai dėl pinigų (na dar būna dėl psichologinių/religinių įsitikinimų), nes žmonės nori lengvų pinigų, jų nori daug. Arba žmogus nieko nesugeba daryt, ir eina lengviausiu keliu - vogti, reketuoti, žudyti, plėšikauti. Dėl ko einama į valdžią? Dėl pinigų. Didesnė įtaka -> palankesnės sąlygos prastumti lengvatinėmis sąlygomis verslą -> daugiau pinigų kišenėje. Visur pinigai, kur bepasisuksi. Nori nenori, susikuria socialiniai sluoksniai mūsų visuomenėje. Pagal pajamas žmonės yra skirstomi į “lygis” ir “nelygis”. Tas pats ir su profesijomis - yra lėvos “neprestižinės” specialybės, ir krūtos, “prestižinės”. Čia vėl, daugiausia skirstoma pagal gaunamos algos dydį. Dažnai sakoma kone paniekinamai “va čia į maximos kasininkių pareigas net nežiūriu, lievai ten”. Tas pats ir su aukštojo mokslo (ir netik) įstaigom: kur prabangesnės įstaigos, ten didesnis lygis. Kur link suku? O vat susimąsčiau: o kas jei išimtume pinigus? Juk gamta yra puikus pavyzdys - kiekvienas turi savo nišą, savo funkciją, savo paskirtį, ir ją atlieka. Kodėl tai negali būti mūsų CIVILIZUOTOS visuomenės bruožas? Jei dingsta pinigai, tai atkristų nemažai problemų, kaip socialinių sluoksnių buvimas, sumažėtų ženkliai nusikalstamumas, valdžios galima sakyt irgi nereiktų, kaip ir policijos (jei nusikalstamumas sumažėja). Tada pagrindinis tikslas būtų švietimo sistemą stiprint, kad kuo daugiau žmonių turėtų išsilavinimą (kad ir bendrinį). Juk išsilavinę žmonės dažniausiai labiau sąmoningi būna nei be išsilavinimo esantys žmonės, kurie nelabai turi suvokimą kas vyksta aplinkui pasaulyje. Čia kažkiek primena socializmą (iškart asocijuojasi su sovietų sąjunga, kas šiek tiek gaila, nes sovietų laikais manau buvo kiek perkreiptas šis terminas) visas šitas, bet manyčiau kažkiek kitaip čia gautųsi.
šiaip pabandžiau įsivaizduoti vizualiai tokį atvejį kaip kad iškėliau čia pradžioj, ir gavosi daugmaž taip, kaip kai kuriuose futuristiniuose filmuose kad rodo - šviesūs, sterilūs rūbai ,kurie tiesiog atlieka savo funkciją - šildo, pridengia kūną. Nemanau kad būtų labai daug išskirtinių rūbų, nes visgi jei pinigų sistemos nėra, tai nebėra tokios sąvokos “geriau”, “krūčiau”, “išskirtiniau”, nes visi tiesiog atlieka savo darbus, ir už tai gauna kitus dalykus, būtiniausius normaliam gyvenimui palaikyti. automobilių pimpinimo ir pan irgi nebūtų, priežastis ta pati kaip rūbų. visi žmonės būtų intelektualūs, neskubantys, pozityvūs. tik susimąsčiau ar būtų įdomus toks gyvenimas
šiaip nematau čia jokių trikdžių pramogų sferai - gali vykti ir koncertai , teatrai ir t.t. Tiesiog spėju kad kai kurie dalykai , populiarūs dabar, galėtū būti ten nepriimtini, kaip striptizo barai ir t.t. bet manau būtų įdomu gyvent. ir dar: manau didelė užduotis žmonijai būtų pradėt reguliuoti žmonių populiaciją. ir ne karų pavidalu, o civilizuotai. jei/kai žmonių būtų mažiau, tada dar mažiau problemų būtų tokiai bepiniginei sistemai realizuotis (manau).
šio post’o esmė? iškelti klausimą, ar tikrai mums reikalinga pinigų sistema, kuri kaip matom dabar, nėra tokia jau gera, kaip kad buvo manoma anksčiau. ir kartu paspėlioti, kokia galėtų būti ateitis be pinigų sistemos ![]()
October 23rd, 2008 at 9:00 am
Sunkus atvejis - kiekvienas skirtingas, kiekvienas mąsto individualiai, ir nelabai svarbu, kokioje šeimoje jis gimė, augo ir kiek pinigų jie turėjo. Kad ir elementariausias mašinų pimpinimas - vieniems tai yra gražu, kitiems tai yra gyvenimas ( jiems tiesiog patinka tai daryti ), tretiems išvis nusispjauti. Jeigu pabandytume grįžti atgal ir dar kartą pažvelgti į mūsų pro-pro-pro-pro-…-protėvių gyvenimą, matytume pirmuosius žingsnius į dabartinę vadinimą civilizaciją. To nepakeisi. Matyt, tokia ir yra žmogaus pasikirtis
October 23rd, 2008 at 12:26 pm
na niekas ir nesako kad reikia suvienodint žmones - tegu jie būna kokie jie nori
bet šiaip čia ideologija labiau nematerialistinė - gauni daiktus reikalingus buičiai, o pats užsiimi mokslu, žinių tobulinimu, tyrimais ir t.t.
realiai tas pimpinimas yra tiesiog daiktas, kurį nusiperki, užsimontuoji ir tiek. o čia labiau idėja dvasinė/intelektualinė
aišku, ir mašinų pimpinime galima įžvelgt idėją/intelektualinę vertę (ala menas ir t.t.), bet visgi tai neduoda pridėtinės vertės žmonijos vystymęsi/tobulėjime, tai galima matomai to ir atsisakyti…
bene vienintelį dalyką, ką įžvelgiu galbūt esant negeru šitoje ideologijoje, yra konkurencijos nebuvimas,o jei konkurencijos nėra, visai galimas daiktas, kad ir progreso didelio nebus
nors čia nieko negali žinoti - galbūt atvirkščiai, kai nėra kažkokių priklausomybių nuo resursų (finansinių), tai galbūt tai gautųsi netgi palankesnės sąlygos progresui…
October 23rd, 2008 at 8:42 pm
Paskaityk Marksa ;). Nelygybė privalo egzistuot, nes visi deda skirtingas pastangas, todėl ir atlyginta turi būt skirtingai, visus suvienodint negalima (prisimink CCCP).
Kas link pinigų, tai pinigai tik priemonė žmonių poreikiams patenkint. Dvasiniai ir materialus poreikiai lieka priklausomai nuo jau ispildytu poreikiu

Free your mind ir maziau parinkis, geriau pagalvok kaip isprest problema, kodel bobos kekses ir kodel joms tai patinka…
October 23rd, 2008 at 10:13 pm
D, paskutinis sakinys užmušantis
Kas dėl socializmo.. Na bet mano supratimu, vistiek buvo mažesnė “luomizacija” nei kad dabar. Aišku, man , piemeniui, kai sovietų laikais kroviau į kelnes, dabar daug kas gali atrodyti kalbant apie CCCP, bet kalbu dabar apie tai, koks man įspūdis susidarė.
nu nežinau, man asmeniškai labai priimtinai skamba ši ideologija, apie kurią pasakojau. Nesiparini dėl pajamų, gyveni normaliai, sąlygos edukacijai tinkamos… aišku, čia nuo poreikių priklauso viskas, bet kartais man atrodo, kad nevisi žmonės gali būti TIKRAI savarankiški, neretas nesusitvarko su savo laisvėm ir t.t., tai galbūt ir čia panašiai - galbūt užtektų stumtelt žmones į kurią nors pusę ir įsivyrautų harmonija ir ramybė
o jei rimtai, tai iš tikro man nelabai patinka dabartinė socialinė santvarka, kai praktiškai viskas skirstoma į kategorijas, paremtas pajamomis. jei gauni normaliai pinigų, tai daugiau privilegijų gauni ir etc.
D, dėl skirtingų pastangų pritariu. Bet čia esminį vaidmenį suvaidina SĄMONINGUMAS manyčiau. Jei žmogus sąmoningas, tai jis stengsis atlikt savo pareigas darbe, ir atlikt savo darbo normas, kokias ir reikia atidirbt. O tai dabar pasižiūrėjus į visuomenę, galima pamatyti ganėtinai didelius pajamų šuolius tarp socialinių sluoksnių, kas manau yra visai negerai.
October 25th, 2008 at 11:14 am
komunizmo pasiilgai?
Jeigu rimtai tai manau sistema be pinigų yra pilnai įmanoma. Labai geras to pavyzdys yra Burning Man renginys. Labai patariu daugiau pasiskaityti apie jį, tikrai parodo alternatyvų pilnai veikiantį gyvenimo būdą.
http://www.arischindler.com/burning_man/
http://www.efoto.lt/zurnalas_foto/romualdas_pozerskis_monika_pozerskyte
beje sovietų komunizmas nėra tikrasis komunizmas. Dėdė Leninas perkreipė komunizmo idealogiją savo tikslams.
Problema su sistema be pinigų yra ta, kad kiekvienas žmogus asmeniškai turi nuspręsti, kad jam/jai nereikia tokios sistemos. Manau žmonės dar per kvaili tokiam žingsniui.
November 6th, 2008 at 7:23 pm
P.S. o del kokio filmo tau tokios nuotaikos kilo?
Jei dar nematei rekomenduociau abi Zeitgeist dalis
November 6th, 2008 at 9:08 pm
D, būtent vieną Zeitgeist filmą pažiūrėjus ir kilo tokios mintys. Tik prabėgom žiūrėjau, nenuosekliai, bet tikrai žadu abu filmus pažiūrėt. Pažiūrėjus manau bus proga juos aprašyt ir surašyt savo nuomonę
Pritariu Neriui tiek dėl komunizmo, tiek žmogaus pribrendimo tam… Bet čia dalis problemos ir yra iš dabartinės sistemos, nes žmonės negali rinktis dabar. tiesiog visi privalo dirbti, naudotis pinigine sistema, nes kitaip bus nekas. nebent kurti mažas autonomines bendruomenes, kurios galbūt kada nors peraugs į ištisą kultūrą
November 8th, 2008 at 12:01 am
Čia gana nesenas pokalbis apie globalizaciją, labai panašus į tavo mintį: http://community.livejournal.com/superidea/215960.html
Panašiai mastančių yra ir daugiau
November 20th, 2008 at 2:12 pm
Na nežinau ar piniguose problema. Jei jų ir nebūtų, kaip sakai, bet žmonės būtų vistiek skirtingi (kas neišvengiama), tai jie vistiek norėtų būti geresniais už kitus. Tokie mes jau esam. Kai esam geresni, jaučiamės patenkinti, mums to reikia, čia vienas iš poreikių. Tad jei pinigų ir nebūtų, o kai kurie žmonės būtų geresni, tai luomai išlinktų. Pinigai juk tik priemonė, o ne siekiamybė. Pinigų mums reikia tam, kad jaustumėmės užtikrinti ir saugų. Iš dalies pinigų reikia ir dėl to, kad būtume geresni, t.y. galėtume būti laisvesni nei kiti.
Nemanau, kad be pinigų negalėtume gyventi, bet iš esmės kažin ar kas pasikeistų.
November 27th, 2008 at 3:01 am
cia atsakymas apie pinigu atsiradima ir siaip apie krizes prigimti, pinigus, zodziu nemaciau to Zeisteig, bet sitas filmukas uzmusantis taip kaip bobos kurioms patinka buti keksem:)
http://www.supervideo.lt/video/919b7d35514184fdc0f
O mano nuomone del pinigu tai kaip ir sitam filmuke, nekeisi kaip indenai plunksnu i wistas ir panasiai ane? Tam ir buwo auksas. Bet kad bankininkai gudrus padare popierium atseit patogiau, o auksa sau pasiliko, o siais laikais dar labiau subalamutino gudruoliai, tai tiesiog manau walstybe turi buti wienas wienintelis bankas, jokiu skolinimusi is jo be istatymu bazes, ir jokiu sutarciu del skolinimo, iswis zmones turi nustoti skolintis. Jei blogai mirk.
Juokauju :)) Ne, skolintis nera blogai, tiesiog walstybe turi wiska kontroliuoti, arba iswis leisti atskiriems miestams sawo zmoniu susirinkti mokescius ir patiems sawo miestus- miestelius kontroliuot, esant salia kokiam kaimeliui kur bobute dwesia, nusiusti jam pencija, o gal atwaziuoti padet morku pasisodint, ir neleist jokiam kapitalui is kitu miestu eiti i miesta, mieste turi wiska sawo ir gaminti, ir auginti, jei berlinas turi bwm masinas, mes turim wazineti su arkliukais, pagal sawo galimybes. O skraidyti iswis tabu. Wat taip, globalizacijai ne
juokauju ir wel zinoma:)) Kazkurioj witoj sitoj mano idejoj buwo prasmes? Tik reikia ja isdirbti. Arba atskirus pinigus padaryti gera ideja. Kiekwienam miestui sawo pinigus, o gal geriau sakyti, pinigai su uzrasytais istatymais, pwz bobute gauna pinigus skirtus tik pencijai apmoketi- kitko neina apmoketi su jais, o pwz wista kainuoja wiena piniga pawadinimu “wista”. Ir taip toliau. Dizaino reikalaujantys dalykai kuriu neina ikainoti iskaitant wisa mena jame neturetu isskirtiniu pinigu, bet tie dalykai kaip kad baldai, stilius, ir t.t. jais tegul ir disponuoja. Be to uzdrausti nekilnojamaji turta wadinti dizainu. Kad ir pati geriausia troba turi tureti sawo piniga. “Troba”. Ir negalima leisti parduoti trobos brangiau uz 1 “troba”. Zodziu nueini su sawo (1 troba) ir nusiperki tikra nama koki tik tau parduoda, ir uzraso adresa:D Arba su trobom namais nekilnojamu turtu iswis kitaip reiketu daryti. Zeme nemokamai waldzia duoda, dejom ant tos gamtos, kur nori ten statyk, swarbu kad turi pasa sawo piliecio ir gali apgint ar nusipirkt apsauga uz piniga pawadinimu “1 apsauga”. Nu bet cia jau nejuokinga gaunas:)) kazkaip man atrodo nesamoningai wisa tai. Wiskam yra gerai ir skaiciai, tik is esmes perdaug tais skaiciais spekuliuoja, nes gerai padarius formules ir paskaiciawimus, ir statistika, zmones ir imones ir waldzia neturi sansu sukciauti, bankus galima apkarpyti jiems negimus i remus ideti, wisas imones wiska galima patwarkyt istatymais zodziu yra wiskas taip paprasta kad wienas zmogus wiska sutwarkytu jei noretu su salyga kad jam kiti padetu, o ne trugdytu. Deja salyga egzistawimo yra tokia kokia sako kapitalizmas: uzsipisk grabais jei neturi pinigu, o jei turi pasaulis tau po kojomis:D nu taip negerai zmones, bet taip yra:)) sikart nejuokawau. Sekmes
radau autoriaus saita per ztkp.lt nes gerai ten autorius pakomentawo ir paliko creditus. Bye.:)
November 27th, 2008 at 3:43 am
sorry man atrodo ta nuoroda kur dawiau ir buwo Zeitgeist I dalis, “money as debt” jei yra pirma Zeitgeist dalis tai cia ta pati ir yra :)) sorry:))) siaip jega ziuriu antra dali dabar, weza rimtai:D pasaulis tures pasikeisti tikrai su pinigu sistema kokia nauja nedubliuojancia pinigu…. tam daug tures patarnauti kompiuteriai, ir ateiti infliacija jei wyks tai tik del to kad tas kas prieis prie serwerio kur bus wisa pinigu sistema (nes pinigu popieriniu nebus), jei tas zmogus priejes i sistema (su salyga kad sistemoje bus klaida, o jis ja zinos, nes rasti bus neimanoma taigi cia kalam apie walstybes pinigu spausdinimo sinonime elektroniniam formate kuris ateiti bus laikomas didziausiu nusikaltimu), na o kol kas… Zeitgeist atskleidzia kaip sitas pinigu spausdinimas yra legalizuotas walstybes finansu sistemos “reguliawimo” mechanizmas, iteisintas nusikaltimas ateityje taip sakant… esme ta kad kol buwo popieriniai pinigai ir nebuwo kompu, buwo sunkiau pagaminti pinigus, nes kaip rodo Zeitgeist, reikejo gaminant pinigus pagaminti toki pati kieki “bondu irodanciu tuos pinigus”, zodiu dabar kai tik kompe paraso tai jei walstybe taip daro, tai bankai su kompais dar ne to pridaro, jei zmones “popieriuku” nelaiko pas sawe ir tiki kad pinigai yra pasiziureje i sawo banko saskaita “ekranelyje”, tai nu ka as galiu pasakyti… uz debilizma nubausta zmonija, ir stebint “gelbejimo politika” kai po 2000 mjilijardu pasaulis skiria “gelbeti” padeti, tai juokas ima. Nes tas “isleido i apywarta” pinigus neatitinka tikrowes, jie tiek neprispausdins tu pinigu, o kas kompo ekranelyje parasys, tai cia ar tu prispausdinsi kol infliacija pakils iki 1000000 $ uz cukraus pakeli (pws wokietijoj buwo infliacija po pirmo pasaulinio nesweika panasi ir nieko nepadejo tas spausdinimas) ar tu iswis uzdrausi pinigus ir pradesi jos konwertuoti taip sakant i naujus pinigus kur 1 naujas pinigas lygus 100000000 senuju, tai irgi negelbes, turekim omeni kad tas 1, tebera tas pats 1000000000, o pasikeis tai wisi…. Zodziu Zeitgeist atskleidzia bent jau antros dalies pradzia, kad dubliuoti pinigus juos “spausdinant” yra absurdas, seniau dar buwo netaip blogai kai tai darydawau retai nes spausdinti tai ne parasyti kompiuterio ekranelyje :”jusu saskaitoje 100000000000000000000:D” ar tai paguodzia jei uz tai iseina degtuku dezute?
December 3rd, 2008 at 10:27 am
Skaičiau neblogą knygą apie vienos komunos istoriją. Tai ten chebra vietoj pinigų naudojo laiko kreditus. Irgi yra problemų su tuo, bet toks vienetas tikrai teisingesnis. Daiktas ar paslauga įvertinami tuo, kiek laiko buvo sugaišta jam pagaminti. Toks vertinimas bent jau realesnis nei rinka. Įdomu, kad kai kurie darbai tokioje sistemoje įgauna visai kitą vertę. Ten buvo pvz. apie kažkokį nuobodų skylių gręžiojimą stovint prie grąžto. Bėgant laikui vis sunkiau buvo rasti savanorių tokiam darbui. Tada buvo nutarta už jį duoti daugiau laiko kreditų, paskui dar daugiau. Galų gale gavosi taip, kad tokį darbą dirbantis žmogus gaudavo vos ne trigubai didesnį atlygį, nei šiltoje ir švarioje patalpoje popierius tvarkantis žmogus.
December 10th, 2008 at 12:24 am
Va mane su tais pinigais įdomios mintys užklupo, jeigu aš nenoriu gyventi dėl pinigų? Bet aš juk kažką veikiu, aišku už tai ir gaunu pinigų, bet ką be nusipirktum ar būsi laimingas? - Taip, bet neamžinai, viskas sukasi aplink pinigus, juk geriau gyvenime patirti ką nors, ko nepamirštum
Arba atrasti tokį darbą ar veiklą kuri yra prie širdies, va čia tai laimė.
December 26th, 2008 at 3:40 am
Dar vienas neblogas filmas apie finansu rinka:
http://rutube.ru/tracks/303219.html?v=1c48cd0d7f3aa6db30b485564e7222c2